Jez a Hubni naráz!

15. února 2009 v 19:19 | Charles


Jíst, a přitom hubnout? To není jen fantazie. Nový výzkum radí: přidejte vajíčka, tuky, vodu, polévku, ovoce, salát, cereálie - a budete štíhlá!


Američané mají problémy s nadváhou.
Není tedy divu, že se tam vědci zabývají jídlem.




Přišli na to, že se dá hubnout, i když nebudeme ze svého jídelníčku vylučovat některé druhy potravin, jak je obvyklé při různých dietách.
Naopak radí, které potraviny a jak do stravovacího režimu přidat.




Protože tak se v nás nebudou hromadit chutě a my se nebudeme po dnech hladovění přejídat. A hlavně - máme myslet spíš na to, co jíst můžeme, než na to, co jsme si zakázali.
A vlastně si nic nezakazovat…





Přidejte bílkovinu
Podle dietoložky Joy Bauerové zhubneme, pokud část cukrů, které denně spořádáme, vyměníme za bílkoviny.
Ženy, které každý den snědly 120 gramů bílkovin, zhubly o tři kila více než ženy, které konzumovaly stejné množství kalorií, ale v cukrech.




"Bílkoviny jsou důležité pro obnovu buněk, a pokud jich tělo nebude mít dostatek, vždycky si je odněkud vezme.
Třeba ze svalů," říká vedoucí poradny snižování hmotnosti Merrylinka Iva Belasová.




"Zatímco cukry se rychle uvolňují do tukových zásob, bílkoviny tělo zpracovává obtížněji, musí vydat daleko víc energie na jejich spálení.
" Američtí vědci tvrdí, že ideální je spořádat denně 1,2 gramů bílkovin na 1 kg tělesné hmotnosti. Pokud tedy vážíte 60 kilo, měla byste sníst 72 gramů bílkovin za jeden den.






Tuto hodnotu dává například 150 gramů kuřete a kelímek nízkotučného sýra cottage nebo šálek fazolí, 100gramový libový karbanátek a dva šálky nízkotučného jogurtu. Dávkovat bílkoviny ale musíte v rozumném čase.


Většina z nás sní až šedesát procent ze své denní dávky bílkovin až po šesté večer. Lepší je dát si bílkoviny dříve, a vyhnout se vlčímu hladu v pozdějších hodinách. Ideální je dát si 30 gramů bílkovin hned k snídani.



Například vajíčko má šest gramů, plátek celozrnného chleba dvanáct gramů, kelímek nízkotučného jogurtu také dvanáct gramů - a jste na ideálním poměru.

Kromě živočišných zdrojů bílkovin, jako jsou kuřata, ryba, hovězí a vepřové maso, nezapomeňte do svého jídelníčku zařadit i proteiny rostlinného původu, jako jsou fazole.


http://img.blesk.cz/img/1/gallery/270611_ovoce.jpg


Přidejte ovoce
Ovoce obsahuje vysoký podíl vody a také vlákninu, takže vás zasytí, aniž byste do těla dostala spoustu kalorií. Ideálním předkrmem je jablko. Když si lidé před tortellinami dali nakrájené jablko, snědli o 187 kalorií méně, než když pili jablečný džus a nebo si nedali nic.
Pověst ideálního tukožrouta má grapefruit, a je to pravda - vědci se domnívají, že hubnoucí efekt mají na svědomí chemické látky v něm obsažené.



Přidejte vajíčka
Výzkumy z americké univerzity v Lusianě ukázaly, že pokud si dáte k snídani vejce, sníte potom přes den méně kalorií. Jedna skupina dobrovolníků jedla pečivo s lžičkou krémového sýra a méně než jednu porci nízkotučného jogurtu.


Druhá snídala dvě vajíčka a dva krajíčky bílého toastového chleba s light džemem. Zatímco první skupina zhubla za osm týdnů jen dvě kila, jedlíci vajíček zhubli v průměru tři kilogramy a navíc ztratili v pase o 83 procent více tuku. Iva Belasová však doporučuje spoléhat se na zdravý rozum: "Nic se nemá přehánět.




Rozhodně bych nedoporučovala snídat dvě vajíčka každý den, ovšem je pravda, že pokud z vejce sníte jen bílek, nijak vám neuškodí, protože ten neobsahuje žádný tuk ani cholesterol." Obecně platí, že člověk s normální hladinou cholesterolu může bez problémů sníst čtyři celá vejce týdně. Nejstravitelnější jsou vejce vařená naměkko, pak syrová a vejce míchaná. Naopak špatně se tráví vejce vařená natvrdo nebo smažená.





Přidejte vodu
To, že pitný režim je důležitý, je už všeobecně známé. Ne každý ale ví, že pitný režim má určité zákony.
Důležitá je pravidelnost - je dobré se vyhnout nárazové konzumaci. Když si odpoledne uvědomíte, že jste měla za celý den jen kávu, není dobré naráz vypít dva litry vody, protože zatěžujete ledviny i další orgány a nedostatek stejně nenahradíte.


Ideální je vypít denně osm až dvanáct menších (2 dl) skleniček vody.

Voda obsahuje nula kalorií a navíc sama pomáhá kalorie pálit. Když nemáme dostatek tekutin, náš metabolismus se zpomalí.
Navíc, hlad je vlastně převlečená žízeň.




Možná si pamatujete na to, že vám ve školce zakazovali pít před jídlem, protože byste nesnědla oběd. A je to pravda. Když si dáte sklenici vody před jídlem, sníte toho méně.

Přidejte tuky
Určitá dávka tuku je důležitá pro růst a obnovu tělesných buněk, takže je pro zdravý chod lidského těla nezbytně nutná.
Tuky nám také poslouží tím, že zpomalují vstřebávání sacharidů do krve, vyrovnávají hladinu cukru, a tak zamezují návalům chuti na sladké, a dokáží nás ukonejšit pocitem plnosti a zasytit rychleji.
"Ovlivňují totiž vylučování některých hormonů v těle, například cholecystokininu, které signalizují mozku, že už máme dost," říká Christiane L. Pelkmanová z New Yorské univerzity v Buffalu.



Ve své práci dokázala, že lidé, jejichž energetický příjem pocházel z jedné třetiny z tuků (a to hlavně z ořechů), zhubli úplně stejně jako ti, jejichž příjem pocházel z tuků jen z 18 procent. Z tuků tak doporučuje čerpat 25 až 35 procent denního kalorického příjmu.



Většina tuků by měla být nenasycených - například olivy, olivový, řepkový, slunečnicový nebo lněný olej, ořechy, luštěniny a tučné ryby, jako je losos (lžička olivového oleje má 14 gramů tuku, čtvrt hrnku mandlí 18 gramů, půlka avokáda 15 gramů).
Nasycené tuky v červeném mase, másle a plnotučných mléčných výrobcích by neměly tvořit víc než 14 gramů denně - to je např. jedna lžička másla (7 gramů) a 200 gramů vážící hovězí biftek (7 gramů).


Přidejte cereálie

Také po večeři zamykáte kuchyň, abyste se vyhnula nočním svačinkám? Podle výzkumu Waynovy státní univerzity je to chyba.
Účastníci studie pojídali každý večer 90 minut po večeři misku neslazených cereálií s dvoutřetinovým šálkem nízkotučného mléka (cereálie měly hodnotu od 100 do 135 kalorií, obsahovaly 2 až 6 gramů bílkovin a 23 až 32 gramů cukrů) a za měsíc zhubli v průměru jedno kilo. Pomoci umí i miska cereálií k snídani.



Přidejte polévku
Miska polévky před jídlem zaručí, že budete mít svůj apetit pod kontrolou. Dobrovolnice, které se účastnily výzkumu, pojídaly zeleninovou polévku z brokolice, brambor, květáku a mrkve. Před jídlem si dopřály talíř a půl polévky - to je 129 kalorií. V hlavním chodu pak snížily svůj příjem až o dvacet procent.



http://i63.photobucket.com/albums/h122/freeglitters/icons/312.gifhttp://i63.photobucket.com/albums/h122/freeglitters/icons/313.gif


http://i63.photobucket.com/albums/h122/freeglitters/icons/318.gif


Přidejte salát
Dáte-li si lehký salát před jídlem, tedy nikoli jako hlavní jídlo, ale jako předkrm, sníte potom méně kalorií. Ale pozor, podle odborníků bychom v prvním chodu měli zůstat na hodnotě do 150 kalorií.



Přidejte vlákninu
Podle odbornice na výživu Miriam E. Nelsonové bychom denně měli zkonzumovat 20 až 30 gramů vlákniny.
Pomáhá hubnout, protože způsobuje, že máte menší chuť k jídlu, méně se vstřebávají kalorie v trávicím traktu a zlepšuje se i hospodaření těla s cukry. Nejlepšími zdroji vlákniny jsou: celozrnné výrobky, cereálie, hnědá rýže a neoloupané ovoce.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Arl Arl | 19. února 2009 v 15:59 | Reagovat

ty obrázky sou super!!! i ty dole!!!!!!!! :DDD

ses mazak

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama